گروه تولیدی و بازرگانی پارچه بازار، شما را به خرید انواع پارچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

فروش اینترنتی مرکز واردات پارچه شمعی گورتکس

آنچه در این مقاله میخوانیم:....

ویژگی های منحصر به فرد پارچه شمعی گورتکسگورتکس به عنوان پارچه شمعی کاپشنیمقایسه انواع پارچه شمعی کاپشنیمقاومت در برابر نفوذ آب :قابلیت تنفسوزن و انعطاف پذیریزیبایی ظاهری و تنوع در رنگبندی پارچه شمعی ضد آبنحوه واردات و شیوه دسترسیبار کالیتهبار استوکچرا پارچه شمعی استوک مشتری دارد؟چه پارچه هایی به صورت کالیته و چه پارچه هایی به صورت استوک وارد کشور می شوند؟قیمتپخش انواع پارچه شمعی گورتکس

بهترین انواع پارچه شمعی گورتکس توسط مرکز واردات این محصول از بهترین تولید کننده های خارجی تهیه شده و به داخل کشور وارد می‌شود. پارچه گورتکس و دیگر انواع پارچه شمعی در فروش اینترنتی در اختیار خریداران داخلی قرار می گیرد. فروش اینترنتی محصول می تواند هزینه های تهیه این پارچه را برای خریداران عمده بسیار کمتر کند. آنها از این طریق می توانند به این پارچه با قیمت پایین دسترسی داشته باشند. گورتکس برای تولید انواع مختلف لباس های زمستانی ، لباس کار ، کفش ، ملزومات ورزشی ، کوهنوردی ، اسکی و کاربرد های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های منحصر به فرد پارچه شمعی گورتکس

فروش اینترنتی مرکز واردات پارچه شمعی گورتکس

انواع پارچه شمعی برای محافظت در برابر نفوذ آب و مایعات به کار می روند. بیشترین کاربرد آن ها در تولید البسه زمستانی است که باید از بدن ما در برابر شرایط جوی محافظت نمایند. همچنین تولید لباس های کار در شرایط محیطی مرطوب و یا آلوده ، از دیگر کاربردهای پارچه های شمعی به شمار می رود.
از نظر ساختاری این پارچه های معمولاً از دو جزء تشکیل می شوند. یک جزء پارچه بافته شده است. جزء دوم لایه ای است تشکیل شده از پلیمرهایی مانند PVC ، PU و مانند اینها که ویژگی ضد آب بودن را به پارچه اضافه می کنند.

این لایه ها معمولاً علاوه بر ضد آب کردن پارچه ، از عبور هوا نیز جلوگیری می کنند. در کاربردهایی مانند سایه بان ، چادر مسافرتی ، کیف ، پیش بند و برخی لباس ها ، این خاصیت نامطلوب نیست و یا اهمیتی ندارد.
اما در لباس هایی مانند کاپشن این ویژگی چندان مطلوب نیست.
زیرا تبادل هوا و خروج بخارات از بدن در احساس راحتی بسیار موثر است.
به گونه ای که در پارچه هایی مانند مموری که کاربرد اصلی آن در تولید کاپشن و پالتوهای زمستانی است ، از خاصیت ضد آب بودن پارچه کاسته می شود تا بتوان ویژگی تبادل هوا را در آن ایجاد نمود.

در لباس های ورزشی ، مانند لباس کوهنودری یا اسکی و یا برخی لباس های کار نمی توان از این راه حل استفاده نمود.
زیرا شرایط جوی و محیطی مربوط به محل کاربرد لباس چنین اجازه ای نمی دهد.
از سوی دیگر در حال کار و یا ورزش ، بدن تحرک بسیار بالایی هم دارد.
لذا نیاز به تبادل هوا و خروج بخار ناشی از عرق کردن ، بسیار حیاتی است.

ویژگی منحصر به فرد گورتکس دقیقا در همین نکته نهفته است.
این پارچه هم کاملاً ضد آب است و هم اجازه خروج هوا و بخار از بدن را می دهد.
فلذا برای تولید لباس کار و لباس های ورزش کوهنوردی و اسکی و سایر ملزومات ورزشی از این پارچه استفاده می شود.

گورتکس به عنوان پارچه شمعی کاپشنی

پارچه شمعی کاپشن پارچه شمعی کاپشن محصولی است که برای لایه خارجی انواع مختلف کاپشن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پارچه به طور خاص مخصوص کاپشن های شمعی است. همانطور که اشاره شد ، از ویژگی‌های این پارچه می‌توان به ضد آب بودن آن است که توانسته است یکی از مزیت‌های بسیار مهم و قابل توجه این پارچه به شمار رود.

کاپشن ها را می توان به طور کلی به دو دسته کاپشن عمومی یا بوتیکی و کاپشن خاص تقسیم نمود.
منظور از کاپشن عمومی همین کاپشن شمعی عادی است که به عنوان لباس زمستانی توسط عموم مردم استفاده می شود و در بازار عمومی لباس به فروش می رسد.
کاپشن های خاص اما کاربردهای خاص دارند. مانند کاپشن های لباس کاری و ورزشی.
هر یک از این دو دسته نیازمندی های خاص خود را دارند.
لذا باید پارچه شمعی مورد استفاده در تولید آن ها بتواند به این نیازمندی های پاسخ دهد.
جالب است بدانیم که گورتکس در هر دو کاربرد ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به مقایسه انواع پارچه شمعی با توجه به ویژگی های آن ها در تولید این دو نوع کاپشن می پردازیم.
این امر به مشتریان کمک می کند بتوانند پارچه کاپشن مناسب را برای تولید خود انتخاب نمایند.

مقایسه انواع پارچه شمعی کاپشنی

جهت مقایسه مزایا و معایب انواع پارچه شمعی در تولید دو دسته کاپشن مذکور ، ابتدا لازم است مشخص کنیم که در تولید این دو دسته کاپشن چه نیازمندی هایی را می توان مد نظر قرار داد. بر اساس این نیازمندی ها و تطبیق ویژگی های پارچه های شمعی با این نیازمندی ها ، می توان دقیق تر در مورد انتخاب پارچه تصمیم گیری کرد.
به طور عمومی این نیازمندی ها عبارتند از:

مقاومت در برابر نفوذ آب :

در کاپشن های لباس کاری یا ورزشی معمولاً شرایط محیطی به گونه ای است که ما به مدت طولانی در معرض وضعیت نامطلوبی از نظر بارش ، رطوبت و یا آلودگی هستیم و لباس باید بتواند ما را در این مدت محافظت نماید. اما در کاپشن های عمومی لزوماً چنین شرایطی حاکم نیست. اگر لباسی بتواند برای دقایقی چند در خیابان ما را از خیس شدن در برابر باران حفظ نماید، کافی است. زیرا به زودی می توانیم خود را به زیر یک سقف برسانیم.

از سوی دیگر می دانیم که مقاومت در برابر نفوذ آب ، مهمترین ویژگی هر پارچه شمعی به شمار می رود. البته درجه مقاومت پارچه ها متفاوت است. برخی پارچه ها ۱۰۰ درصد ضد آب هستند. ولی برخی تا مدتی در برابر نفوذ آب مقاومت می کنند. بعضی پارچه ها هم آب گریز محسوب می شوند.

لازم به ذکر است پارچه هایی مانند پشت لاستیک ، آکسفورد ، پشت سفید و گورتکس ۱۰۰ درصد ضد آب هستند. اما پارچه هایی مانند پشت نقره ای و مموری تنها برای مدتی در برابر نفوذ آب مقاومت می کنند.

قابلیت تنفس

پارچه شمعی تنفسی

به طور کلی هر جه قابلیت تبادل هوا در پارچه بیشتر باشد ، ما احساس راحتی بیشتری در لباس خواهیم داشت. به این ویژگی ، قابلیت تنفس نیز گفته می شود. در کاپشن های ورزشی و کاری که بدن تحرک بیشتری دارد ، این ویژگی ضروری است. کاپشن های عمومی هم که مدت زیادی آن ها را به تن خواهیم داشت ، باید چنین خاصیتی داشته باشند.

در میان انواع پارچه شمعی رایج در بازار ایران ، مموری و گورتکس قابلیت تنفس دارند. اما پشت لاستیک ، آکسفورد ، پشت سفید و پشت نقره ای فاقد چنین ویژگی ای هستند.

وزن و انعطاف پذیری

در کاپشن های بوتیکی زیبایی ظاهری و راحتی برای مشتری اهمیت دارد. لذا هر چه پارچه نرم تر و انعطاف پذیر تر باشد ، جذابیت آن نیز بیشتر خواهد بود. در حالی که در کاپشن های لباس کاری کارکرد و استحکام از زیبایی مهمتر است.
پارچه ها گرماژ های متفاوتی دارند. به عبارتی مساحت واحدی از هر پارچه ای وزن مشخصی دارد که به آن گرماژ می گویند. هر چه گرماژ پارچه بالاتر باشد ، معمولاً ضخامت و استحکام آن نیز بالاتر خواهد بود.

شمعی پشت نقره ای و مموری در طیف پارچه های سبک و پشت لاستیک ، آکسفورد ، پشت سفید و گورتکس در طیف پارچه های سنگین قرار دارند.
از نظر نرمی و انعاط پذیری نیز به طور کلی پارچه مموری نرم تر از دیگر پارچه هاست. اما پشت نقره ای پارچه نسبتاً خشکی به شمار می رود. سایر پارچه های شمعی در بین طیف قرار دارند. مثلاً پارچه شمعی پشت لاستیک از پارچه شمعی آکسفورد نرم تر و البته سبک تر است. اما آکسفورد استحکام بالاتری دارد. بنابراین اگر در انتخاب پارچه برای یک کاپشن لباس کاری استحکام اهمیت بیشتری داشته باشد ، پیشنهاد ما آکسفور خواهد بود. اما اگر راحتی و سبکی اهمیت بیشتری برای کاربر نهایی داشته باشد ، پشت لاستیک را پیشنهاد خواهیم کرد.

زیبایی ظاهری و تنوع در رنگبندی پارچه شمعی ضد آب

پارچه شمعی ضد آب

زیبایی ظاهری برای کاپشن های عمومی و بوتیکی بسیار مهم است. اما در کاپشن ها خاص ممکن است چنین معیاری اهمیت چندانی نداشته باشد. تنوع در رنگبندی نیز چنین است. به ویژه در تولید کاپشن ها و پالتو های زنانه که تنوع در رنگبندی اهمیت بالایی دارد.

همه انواع پارچه شمعی رنگبندی متنوعی دارند. البته این موضوع ملاحظاتی دارد که در بند بعدی به آن می پردازیم.
از نظر زیبایی ظاهری نیز مموری بیشتر مورد پسند عموم مردم است. اما گورتکس در عین زیبایی ، ظاهر خاص و متفاوتی دارد.
سایر انواع شمعی ها که نام برده شد ، از نظر زیبایی ظاهر چندان برای محیط عمومی مناسب نیستند. لذا بیشتر در کاپشن های خاص و لباس کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه واردات و شیوه دسترسی

انواع پارچه شمعی به دو صورت وارد کشور می شود. در اصطلاح بازاری به آن ها کالیته و استوک گفته می شود. البته منظور از استوک دست دوم نیست.
این تقسیم بندی در شیوه تولید پارچه ها و نیز اقتصاد صنعت نساجی ریشه دارد. جهت کسب اطلاعات در این مورد که اهمیت بسیاری هم دارد ، با ما همراه باشید.

بار کالیته

کالیته اصطلاحاً به پارچه هایی گفته می شود که  تاجر ایرانی سفارش تولید آن را در کارخانه ای در خارج از کشور به ثبت می رساند. کارخانه بر اساس مشخصات فنی و نیز رنگبندی سفارش داده شده پارچه را تولید می کند. طاقه ها نیز بر اساس متراژ سفارش داده شده توسط تاجر (معمولاً ۱۰۰ یارد) بسته می شوند. تعداد طاقه های بسته بندی شده در هر عدل نیز توسط تاجر بر اساس محدودیت های معین و نیز نیاز بازار ایران ، تعیین می گردد. معمولاً هر سفارش در طول سالیان ، به دفعات تکرار می شود.
بنابراین بار کالیته این چند ویژگی را داراست:

  • مشخصات فنی مشخص و یکسان
  • رنگبندی متنوع
  • متراژ فیکس و مشخص طاقه ها و عدل ها
  • قابل دسترسی مجدد در آینده (اصطلاحاً پشت دار)

بار استوک

نوع دوم که به اصطلاح استوک نامیده می شود ، معمولاً همه این ویژگی ها را ندارد. اما علت این امر چیست؟
در فرآیند تولید متراژ نهایی دقیقاً برابر متراژ سفارش داده شده نیست. مثلاً ممکن است تاجری ۱۰ هزار یارد از هر رنگ طبق مشخصات فنی معینی سفارش تولید می دهد. کارخانه ممکن است شروع به تولید مثلاً ۱۱ هزار یارد با آن مشخصات بکند. زیرا در فرایند تولید ممکن است بخشی از پارچه ها با ایراد و اشکال روبرو شوند. در نهایت ممکن است خروجی خط تولید مثلاً ۱۰۵۸۲ یارد پارچه سالم و درجه یک و ۲۳۵ یارد هم پارچه درجه ۲ و مقداری هم ضایعات باشد.

کارخانه از این مقدار ۱۰ هزار یارد تحویل تاجر اصلی می دهد. و الباقی را خود به فروش برساند. در مثال ما ۵۸۲ یارد پارچه سالم درجه یک داریم که می تواند در ۵ طاقه ۱۰۰ یاردی و یک طاقه ۸۲ یاردی بسته بندی شود. پارچه درجه ۲ نیز در یک طاقه ۱۰۰ یاردی و یک طاقه ۱۳۵ یاردی. از سایر سفارشات و سفارشات تجار دیگر که هر یک ممکن است با مشخصات متفاوتی و برای کشورهای مختلفی سفارش تولید داده باشند نیز ، مقادیری در کارخانه باقی می ماند.

این بارهای جمع می شود و به صورت فله و با قیمت کمتری به فروش می رسد. به این نوع بارها که ممکن است شامل پارچه درجه ۲ باشد ، یا شامل پارچه درجه یک با متراژ طاقه های نامنظم و یا هر دو ، بار استوک گفته می شود. در این بارها لزوماً شامل مشخصات فنی واحد و حتی مشخصی نیستند. لزوماً رنگبندی کاملی هم ندارند. اما قیمت آن ها کمتر است.

چرا پارچه شمعی استوک مشتری دارد؟

گفتیم که بار پارچه شمعی استوک نسبت به بار کالیته معایبی دارد. اما چرا چنین تجارتی باید چنین رونق فراوانی داشته باشد؟
علت اصلی را باید در قیمت و هزینه ها و شرایط بازار جستجو کرد.

  • بار کالیته معمولاً شامل پارچه هایی که می شود که اگر قرار باشد به صورت کالیته خریداری شوند ، قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.
    مانند پارچه شمعی گورتکس. یا پارچه شمعی خلبانی. این تفاوت قیمت به حدی است که حتی در صورت وجود ایراد در طاقه ها ، باز هم استفاده از پارچه استوک به صرفه است. زیرا ارزش افزوده بسیار بالایی برای تولید کننده در پی خواهد داشت.
  • تجربه نشان داده که میزان ایرادات پارچه در بار استوک چندان زیاد هم زیاد نیست. زیرا عمده بارهای استوک شامل پارچه های درجه ۱ هستند و تنها به دلیل متراژ نامتعارف به صورت استوک فروخته شده اند. این نوع بارها معمولاً شامل مشخصات فنی و یا رنگ بندی متنوع هستند. باز بنابر تجربه ایرادات پارچه های درجه ۲ نیز بیشتر از ۵ درصد از متراژ کل نبوده است. درصد بالایی از این ایرادات را هم می توان در مرحله برش مدیریت نمود.
  • میزان مصرف برخی از انواع پارچه ها در بازار ایران کمتر از حداقل سفارشی است که کارخانه ها می پذیرند.

بنابراین در پاسخ به سوال فوق باید گفت در عمده موارد خرید و مصرف پارچه شمعی استوک ، سودآور است. در برخی موارد هم جز پارچه استوک ، پارچه دیگری در دسترس نداریم.

چه پارچه هایی به صورت کالیته و چه پارچه هایی به صورت استوک وارد کشور می شوند؟

پارچه های شمعی پشت نقره ای ، پشت لاستیک ، آکسفورد و مموری معمولاً به صورت کالیته وارد می شوند.
اما بازار پارچه های گورتکس ، خلبانی ، پشت نقره ای طرح دار و پشت سفید در اختیار بار استوک است.
میزان مصرف پایین در بازار ایران مهمترین دلیلی است که این دسته به صورت کالیته وارد نمی شوند.

در این میان مموری پارچه ای است که در عین حالی که مصرف بسیار بالایی در کشور دارد و به صورت کالیته نیز وارد می شود ، اما واردات آن به صورت استوک نیز رونق بسیار دارد. علت این امر را قیمت کمتر نسبت به کیفیت باید دانست.

قیمت

هزینه تولید کاپشن نیز مانند هر کالای دیگری ، در انتخاب مواد اولیه موثر است.
به عبارت دیگر ما باید بتوانیم تعادلی میان قیمت ، کیفیت و نیازمندی ها برقرار نماییم.
برای مثال پارچه شمعی پشت سفید از نظر نرمی و لطافت و نیز دوام از پارچه شمعی پشت لاستیک بهتر است. اما قیمت آن بالاست.

طیف قیمت پارچه های شمعی به صورت تقریبی و کلی از ارزان به گران را می توان به صورت ذیل ترسیم نمود:
پشت نقره ای – پشت لاستیک – آکسفورد – مموری – پشت سفید – خلبانی – گورتکس
البته این تصویر تقریبی است. بدیهی است فاصله قیمت ها در این طیف برابر نیست. همچنین بر اساس شرایط عادی بازار هم ترسیم شده است.

همانطور که مشاهده می کنید پارچه شمعی گورتکس در سمت گران قرار دارد.
علت آن هم ویژگی های کم نظیر آن است.

پخش انواع پارچه شمعی گورتکس

پخش انواع پارچه شمعی گورتکس
پارچه شمعی پشت نقره ای

بهترین انواع پارچه شمعی اعم از :

  • گورتکس
  • خلبانی
  • مموری کالیته و استوک
  • پشت سفید
  • آکسفورد
  • پشت لاستیک
  • پشت نقره ای ساده کالیته و طرحدار استوک

را در رنگ ها و کیفیت های مختلف با گرماژ ها و ضخامت های گوناگون ، می توانید به صورت مستقیم از وارد کننده این منسوجات در کشور تهیه کنید.
پخش انواع این پارچه با قیمتی مناسب انجام می‌گیرد. بنابراین تولیدکنندگان کاپشن و سایر ملزومات و فروشندگان این پارچه می توانند از تجارت آن سود خوبی به دست آورند.
کار پخش هچنین از طریق اینترنت انجام شود. به این ترتیب خریدار لازم نیست برای تهیه پارچه شمعی به جایی مراجعه کند. بلکه می‌تواند از همین‌جا انواع مختلف این پارچه را مشاهده کرده و از بین آنها گزینه های مورد نظر را انتخاب کنند.
البته امکان مراجعه حضوری نیز فراهم است.
کافی است با ما تماس بگیرید.

مرتضی عمادی فر

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

گروه تولیدی و بازرگانی پارچه بازار، شما را به خرید انواع پارچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.